„EU BIM Task Group“ parengė ir paskelbė BIM diegimo Europos viešajame sektoriuje vadovą

ES valstybių narių ir Europos Komisijos iniciatyva įsteigta „EU BIM Task Group“ parengė ir 2017 metų liepos 6 d. viešai paskelbė Statinio informacinio modeliavimo (BIM) diegimo Europos viešajame sektoriuje vadovą (angl. Handbook for the introduction of Building Information Modelling by the European Public Sector). 


Daugiau...

Išleistas almanachas „Skaitmeninė statyba 2016“. Kviečiame skaityti el. versiją!

Tai BIM metodologijos ir susijusių sprendimų, procesų, technologijų bei skaitmeninės statybos vystymo Lietuvoje ir pasaulyje aktualijų pristatymui skirtas žurnalas.


Daugiau...

XXI a. žmogų lydi ir skatina nuolatinės permainos ir kaita

Dalius Gedvilas, VšĮ „Skaitmeninė statyba“ direktorius, Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas   Praėjo 200 metų, bet prancūzų genijaus Victoro Hugo pasakyti žodžiai „žmogaus protas turi tris visrakčius: žinias, mintis ir vaizduotę“ kaip niekada teisingi kalbant apie skaitmeninimo erą. Žmogaus vaizduotė gali atverti neįtikėtinas kūrybines galias, bet jeigu jas dar sustipriname šiuolaikinėmis technologijomis, tikrovė tampa sunkiai atskiriama nuo virtualios realybės. BIM metodologija yra viena sričių, leidžiančių įgyvendinti žmogaus kūrybines idėjas.


Daugiau...
012

Naujo privažiuojamojo geležinkelio kelio Kėdainių m. sen., Kėdainių r. sav., prisijungiant prie Šilainių geležinkelio stoties kelio Nr. 18, statybos projektas (UAB „Geležinkelių projektavimas“)

 

Projekto teikėjas Projekto vieta Projektavimo etapo pradžia ir pabaiga Statybos etapo pradžia ir pabaiga Eksploatacijos pradžia Užsakovas Projektuotojai
UAB „Geležinkelių projektavimas“ Kėdainių r. sav. 2015–2015 planuojama 2017 2018 UAB „Kėdainių laisvoji ekonominė zona“ Viačeslav Košelev, Simonas Lapėnas

 

Visi UAB „Geležinkelių projektavimo“ projektai yra kuriami ant 3D topografinių planų, kuriuos rengia įmonės geodezininkai. Gautame topografiniame plane projekto dalyviui suteikiama informacija apie reljefą, esamus statinius bei požeminius tinklus, taip didinant projekto tikslumą.

Šiame projekte sukurtas naujas geležinkelio kelio modelis palengvino projektavimo darbus, kadangi automatiškai buvo gauti žemės darbų kiekiai, tiksliai nustatyti medžiagų kiekiai, taip pat vyko lengvesnis bendradarbiavimas tarp projekto dalyvių dirbant su vienu modeliu, išvengta klaidų, tokių kaip tinklų susikirtimai. Vizualinė medžiaga pateikta užsakovui pagreitino projekto derinimo procesą.

Modelyje atlikus vizualizacijas ir simuliacijas buvo parinktas racionaliausias variantas pervažos apšvietimui, kelio ženklų išdėstymui. Sukurtas projekto modelis puikiai pritaikomas tolimesniems eksploatavimo darbams ir modelio atnaujinimui, pvz., užstatant teritoriją kitais statiniais, įrengiant pervažos stebėjimo kameras ar kt.