Projekto vieta | Projektavimo etapo pradžia ir pabaiga | Užsakovas | Projektuotojai |
Ukmergės rajono savivaldybėje, Ukmergės miesto ir Pabaisko seniūnijose. | nuo 2023-03-09 iki 2025-02-03 | AB „Via Lietuva“ | AB „HISK“ ir INHUS Engineering, UAB |
Esamos situacijos įvertinimui buvo atlikti geodeziniai matavimai. Sukurti esamo paviršiaus 3D paviršiai (dalijimuisi tarpusavyje naudojamas XML formatas), topografinis planas (dwg formatu).
Pagal numatuotų inžinerinių tinklų šulinių kortelių duomenis, arba standartinį atitinkamų inžinerinių tinklų klojimo gylį, atkurti projektui aktualūs esamų vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus nuotekų tinklų 3D objektai.
Sukurtos 3D kelio sklypo ribos, kad padėtų orientuotis erdvėje.
Esamos situacijos įvertinimui buvo atlikti geodeziniai matavimai. Sukurti esamo paviršiaus 3D paviršiai (dalijimuisi tarpusavyje naudojamas XML formatas), topografinis planas (dwg formatu).
Pagal numatuotų inžinerinių tinklų šulinių kortelių duomenis, arba standartinį atitinkamų inžinerinių tinklų klojimo gylį, atkurti projektui aktualūs esamų vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus nuotekų tinklų 3D objektai.
Sukurtos 3D kelio sklypo ribos, kad padėtų orientuotis erdvėje.
INHUS: Statinio konstrukcijų dalies tilto per Šventosios upę projektinių pasiūlymų 3D modelio rengimui panaudotas pilnai automatinis Tekla Structures papildinys Bridge creator. Pagal susisiekimo komunikacijų projektuotojų pateiktą kelio/tilto ašį papildinio pagalba sukurti visi tilto elementai.
HISK: Jau rengiant projektinius pasiūlymus, Autocad Civil 3D programoje, pasinaudojant parametriniais skersiniais profiliais buvo sumodeliuoti visi keliai (pagrindinis kelias, apjungiamieji keliai ir pėsčiųjų dviračių takai). Ištraukti suprojektuoti projektiniai kelių paviršiai xml formatu, kuriais dalinamasi su kitų projekto dalių rengėjais. Pagal tai buvo modeliuojamas triukšmas, nustatytas atraminių sienų poreikis, nustatyta statinių (tilto ir tunelio padėtis), sprendžiami vandens nuvedimo klausimai, kitų inžinerinių tinklų rekonstravimo, apsaugojimo poreikis.
INHUS: Modeliuojant statinio konstrukcijų dalies tilto per Šventosios upę pakloto elementus, kelio dangą, atitvarus ir kt. teko prisitaikyti prie kintančios kelio kreivės, todėl modeliavimas buvo atliktas buvo pasitelkiant Tekla Structures papildinį Bridge creator. Plieninių perdangos jungčių modeliavimui buvo sukurti individualų automatiniai Tekla Structures komponentai, kurių pagalba jungtis buvo galima modifikuoti koreguoti iškart viso tilto apimtyje.
Modeliuojant statinio konstrukcijų dalies viaduko konstrukcijas buvo sukurti ir taikomi sudėtingi parametriniai Tekla komponentai (rėmo konstrukcijų, polių, šalitilčio plokščių), kurie automatiškai sugeneruoja tiek elemento geometrija, tiek jo armavimą.
Modeliuojant atramines sienas reikėjo prisitaikyti prie nuolatos kintančio paviršiaus ir susisiekimo dalies kreivalinijinių sprendinių, todėl buvo panaudotas Rhino Grasshoper įrankis. Atraminių sienų elementai buvo modeliuojami automatiškai pagal 3D linijas.
HISK: Projekte su Autodesk Civil 3D programa parametrinių skersinių pagalba sumodeliuoti visi keliai, pėsčiųjų ir dviračių takai, sankryžos, nuovažos.
Pralaidos, drenažas, lietaus nuotekų sistemos, vandentiekis ir buitinės nuotekos buvo modeliuojamos naudojant parametrinius elementus: vamzdžius iš šulinius. Vamzdžiai projektuojami pasinaudojant kituose modeliuose sugeneruotą informaciją (3D paviršius), kuria dalijamasi naudojant Data Shortcuts. Suprojektuotais elementais taip pat dalijamasi, naudojant Data Shortcuts.