Į viršų
Geriausias susisiekimo infrastruktūros BIM projektas – Rail Baltica DS1 DPS2 privažiavimo keliai
Projekto vieta Projektavimo etapo pradžia ir pabaiga Užsakovas Projektuotojai
Geležinkelio atkarpa Rail Baltica Šveicarija – Žeimiai DS1 DPS2 nuo 2019 01 iki 2022 01 AB „LTG Infra“ IDOM CONSULTING, ENGINEERING, ARCHITECTURE, S.A.U. Lietuvos filialas

 

Vietinės reikšmės privažiuojamieji ir aptarnavimo automobilių keliai, kuriais bus tiekiamos reikalingos medžiagos ir technika tolimesnei Europinės vėžės geležinkelio linijos statybai. Taip pat, pastačius geležinkelį, privažiavimo keliais vietiniai gyventojai galės patekti į savo sklypus, o aptarnavimo keliai bus skirti geležinkelio linijos priežiūrai atlikti. Projekte buvo keliami aukšti skaitmeniniai kokybės standartai, kurie užtikrintų projekto įgyvendinimą nuo projektavimo iki eksploatacijos. BIM komanda rengė BIM dokumentaciją, aprašė duomenų keitimo procesus statybos
aikštelėje, kartu su rangovo komanda atliko projekto stebėseną taikant fotogrametrinį skenavimą, projektinio modelio duomenų lyginimą su taškų debesimi. Pagrindinis komandos iššūkis – užtikrinti greitą ir kokybišką skaitmeninės ataskaitos pateikimą rangovui į statybos aikštelę. Kiekviena uždelsta diena kėlė rizikas, kad, laiku neidentifikavus probleminių vietų, statybos aikštelėje gali atsirasti klaidų kituose etapuose. Todėl BIM komanda turėjo kiekvieną dieną palaikyti tiesioginę komunikaciją su statybos dalies vadovu, kad būtų užtikrinta projekto kokybė. Statybos
procesuose BIM modelis palengvinimo darbą su automatiniu mašinų valdymu, efektyvino automatizuotus statybos stebėjimo darbus, įgalino planavimui bei kokybės realiu laiku tikrinimui naudojant papildytą realybę (AR). Šių procesų laikymasis padėjo projekto pabaigoje išlaikyti kokybę ir parengti galutinį „Taip pastatyta“ modelius eksploatavimo etapui.

Pirmas Lietuvoje ir Baltijos šalyse geležinkelio infrastruktūros projektas, kuriame projekto Vystytojas „Rail Baltca“ parengė projektui BIM dokumentaciją (EIR, BIM Design Guidline). Detaliai aprašė koks 3D BIM išbaigtumas turi būti pasiektas projektavimo ir statybos metu, kad būtų galima parengti modelį eksploatacijai. Rail Baltica DS1 DPS2 Rangos metu Užsakovas AB „LTG Infra“ pateikė visą projekto BIM dokumentaciją ir projektinius modelius, kad būtų galima susipažinti ir įsivertinti projekto kokybę. Tai padėjo pasirengti statyboms, leido atlikti pasiruošimo darbus, pasiruošti reikalingus skriptus, duomenų lentelęs ir supažindinti statybos komandą iki rangos pradžios, taip optimizuojant laiko sąnaudos ir užtikrinant reikalingos skaitmeninės projekto informacijos surinkimą. Didelis dėmesys buvo skirtas BEP dokumento parengimui ir derinimui, kuriame buvo apibrėžtas modelio kokybės vertinimas statybos metu ir As-built modelio išpildymas.

Statybos metu Rangovas informacijos apsikeitimui naudojo IFC, landXML, DWG ir LAS formatus, kas leido CDE (Common Data Environment) duomenų aplinkoje keisti informacija realiuoju metu, palaikyti nuolatinę komunikaciją tarp Vystytojo, Užsakovo, Rangovo ir Subrangovų. Buvo taikomas ISO 19650-1 standartas. Įgyvendintas tik pirmas skaitmeninis rangos projektas iš daugelio Rail Baltica projekto etapų.